PREBERÁME ZO ŽIAR24: INTERAKTÍVNA VÝSTAVA

PREBERÁME ZO ŽIAR24: INTERAKTÍVNA VÝSTAVA

Interaktívna výstava nielen o odvrátenej tvári reklamného biznisu

V žiarskom Céčku sa od 16. do 31. októbra uskutoční interaktívna výstava s názvom Svetový supermarket. Unikátna výstava objektov, ktoré je možné rozobrať, zvážiť alebo doslova ohmatať v nadživotnej veľkosti, je určená predovšetkým žiakom vyšších ročníkov základných a študentov stredných škôl.

„Výstava chce ponúknuť odpovede na otázky, ako napríklad súvisia naše mobily s vojnou v Kongu, či sú naozaj bavlnené veci, ktoré nosíme prírodné a tým aj zdravé pre naše telo. Čo všetko sa skrýva za čokoládou, ktorú si tak radi často vychutnáme a ako môže jeden nevinný hamburger s coca-colou spôsobiť toľko problémov," priblížila výstavu Andrea Námešná z Mestského kultúrneho centra v Žiari nad Hronom.

Na piatich stanovištiach s interaktívnymi objektmi a panelmi si študenti môžu nazbierať bavlnené chumáče, ktoré v sebe ukrývajú „pravdu", doslova zvážiť svoje oblečenie a zistiť, koľko vody sa spotrebuje na ich výrobu. Ďalej môžu zaplatiť za čokoládu a sledovať, kde sa peniaze po ceste strácajú, pokým prídu k pestovateľovi kakaa, čím môžu lepšie pochopiť rozdiel medzi konvenčným a spravodlivým obchodom (fair trade).

„Študenti môžu doslova fyzicky obrátiť druhú tvár reklamného biznisu a praktík nadnárodných korporácií a uvidieť na vlastné oči, aký vplyv majú nielen na nás, ale aj na iných ľudí a životné prostredie vo vzdialených častiach sveta. V závere majú možnosť uvažovať, aké sú možnosti zmeny, či existuje iná, prijateľnejšia cesta pre ľudí a planétu Zem a ešte aj odídu s malým darčekom," dodala Námešná.

Výstavu organizuje Mestské kultúrne centrum v Žiari nad Hronom a Centrum environmentálnej a etickej výchovy ŽIVICA Bratislava. Výstava vznikla v rámci projektu Svet v nákupnom košíku.

Zdroj: TASR

Partneri

atv.jpg
nemak_nove_logo.jpg
nasziarlogo.jpg
logo_mestske-noviny.jpg
logo_ziarnadhronom.svg
ziar24_sk.png